Subject: FW: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 Riisipere - Vasalemma MS
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Mar 2024 10:29:34 +0200

Tere.

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Lembit Aruvee <[email-masked]>
Sent: Tuesday, March 12, 2024 10:23 AM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380
Riisipere - Vasalemma MS

Tere,

Edastan muudatusprojekti koos ajutise liikluskorraldusega.

https://www.dropbox.com/scl/fo/1t0wyfzbdqs9tk6a0glch/h?rlkey=29r61ezitje26
ohdkn2mjpy65
<https://www.dropbox.com/scl/fo/1t0wyfzbdqs9tk6a0glch/h?rlkey=29r61ezitje2
6ohdkn2mjpy65&dl=0> &dl=0

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: esmaspäev, 11. märts 2024 12:24
To: Lembit Aruvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380
Riisipere - Vasalemma MS

Tere.

Jah, palun vormistage muudatusprojekt.

Seletuskirja palun lisada tekst, et tööde/vedude ajal tuleb igakordselt
eelnevalt teavitada Transpordiametit ning paigaldada riigiteele
Transpordiametiga kooskõlastatud ajutine liikluskorraldus vastavalt
joonisele…… (joonise koostate projekti mahus).

P.S. RMK-ga sõlmime ristumiskoha lepingu muudatuse, millele lisame
muudatusprojekti (sh ajutise liikluskorralduse joonis).

Tervitades

Merike Joonsaar

From: Lembit Aruvee <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, March 1, 2024 1:13 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380
Riisipere - Vasalemma MS

Tervitus, Merike

Minuni on jõudnud info, et Transpordiamet ja RMK on saanud kokkuleppele.

Minul paluti Teiega ühendust võtta enne kui me viime muudatused sisse.
Viimase info järgi mahasõidu projektis on tarvis teha järgnevad
täiendused:

•             Ette näha nähtavuskolmnurk majandusmetsa teest põhja suunas
(kv KL144 er 6 ja 7);

•             Nähtavuskolmnurk, mis jääb kaitsealale, projektist välja
võtta;

•             Täiendada projekti seletuskirja  tekstiga, et
puidutranspordil peab RMK tagama liikluse kiiruse piirangu riigimaateel
ajutise liikluskorraldusega (tekst täpsustada TRAM iga);

•             Teha ajutise liikluskorralduse skeem, mille TRAM
kooskõlastab.

Kas võime need muudatused sisse viia ja Teile uuesti kooskõlastamiseks
esitada? Saaksite palun täpsustada, mis lause seoses liikluskorraldusega
oleks meil tarvis seletuskirja (ja joonistele?) lisada.

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA

From: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: esmaspäev, 11. detsember 2023 12:45
To: Lembit Aruvee < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380
Riisipere - Vasalemma MS

Tere.

Tänan lisainfo eest.

Edastan liiklusspetsialisti seisukoha (mis paraku ei toeta kiiruspiirangu
alandamist): Riigiteel liiklusohutuse tagamiseks on väga vaja need
nähtavused tagada. Kiirusepiirangu alandamine ei taga seal ohutust.

Siin oleks hea, kui saaksite Keskkonnaametilt infot, mis tegevusi/mil
määral nende hinnangul nähtavuskolmnurgas teha võiks (nähtavuse
parendamiseks).

Lugupidamisega

Merike Joonsaar

From: Lembit Aruvee < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Tuesday, December 5, 2023 5:02 PM
To: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Subject: Vs: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380
Riisipere - Vasalemma MS

Tere,

Edastan Teile raadamise loa andmise keeldumise kirja:

Metsateatise info

Küsimise aeg: 10.11.2023 14:36

Katastritunnus: 51802:002:0531

Teatise nr: 50000663065
Staatus: ARHIIVIS_EI_OTSUS
Raiemaht tm: 60

Põhjendus: Lugupeetud metsateatise esitaja! Keskkonnaamet esitab Teile
raadamise registreerimisest keeldumise otsuse. Raadamine on kavandatud
riigitee nr 11380 Riisipere-Vasalemma km 4,155 Audeküla tee ja km 7,396
Munalaskme raba tee ristumiskohtade ehitamise projekti (SELEKTOR PROJEKT
OÜ, Tallinn 2021) alusel. Kavandatav raieala paikneb täies ulatuses
Orkjärve looduskaitseala (KLO1000249; edaspidi ka kaitseala) Aude soo
sihtkaitsevööndis, mis on ühtlasi ka Natura 2000 võrgustikku kuuluv
Orkjärve loodusala (RAH0000443). Keskkonnaamet keeldub raadamise
registreerimisest, sest kavandatav tegevus on vastuolus Orkjärve
looduskaitseala kaitse-eesmärgiga. Orkjärve looduskaitsealal valitsev
kaitsekord on kehtestatud Vabariigi Valitsuse 07.07.2005 määrusega nr 164
„Orkjärve looduskaitseala kaitse alla võtmine ja kaitse-eeskiri“ (edaspidi
kaitse-eeskiri). Looduskaitseala on kaitse alla võetud raba ja
rabametsade, madalsookoosluste ning haruldaste ja kaitsealuste liikide
kaitseks. EELIS-e (Eesti looduse infosüsteemi), andmetel on raadataval
alal registreeritud II kaitsekategooria kaitsealuse liigi metsis (Tetrao
urogallus; registrikood KLO9101733) esinemine, kes on ka kaitseala
kaitse-eesmärgiks. Kaitsealal on kaitse-eeskirja kohaselt muuhulgas
keelatud majandustegevus (§ 6 lg 1 p 1) ja loodusvarade kasutamine (§ 6 lg
1 p 2). Kaitsealal ei või ilma kaitseala valitseja nõusolekuta kinnitada
metsateatist (§ 6 lg 2 p 4) ja anda ehitusluba (§ 6 lg 2 p 8). Kaitseala
valitsejaks on kaitse-eeskirja § 3 kohaselt Keskkonnaamet. Kaitseala
valitseja ei kooskõlasta tegevust, mis kaitse-eeskirja kohaselt vajab
kaitseala valitseja nõusolekut, kui see võib kahjustada kaitstava
loodusobjekti kaitse-eesmärgi saavutamist või kaitstava loodusobjekti
seisundit (§ 7 lg 2). Kaitsekorralduskavaga on looduskaitseala
pikaajaliseks ja lühiajaliseks kaitse-eesmärgiks määratud metsise soodsa
seisundi tagamine ning teadaoleva mängu- ja elupaiga säilitamine kogu
kaitsealal 1005,8 ha-l. See tähendab, et elupaik väheneda ei või ja
raadamist alale teha ei saa. Eelnevast lähtuvalt ei nõustu Keskkonnaamet
Orkjärve looduskaitsealalt metsa raadamisega. Lugupidamisega Raimond Kaev
metsahoiu vanemspetsialist _ Otsust on võimalik vaidlustada 30 päeva
jooksul teatavaks tegemisest arvates, esitades vaide Keskkonnaametile
haldusmenetluse seaduses sätestatud korras või kaebuse halduskohtusse
halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras.

Metsateatise info

Küsimise aeg: 10.11.2023 14:36

Katastritunnus: 51802:001:0240

Teatise nr: 50000663063

Teatise lõpu kp: 28.11.2024

Staatus: MENETLETUD
Raiemaht tm: 10

Põhjendus: Raadamine lubatud riigitee nr 11380 Riisipere-Vasalemma km
4,155 Audeküla tee ja km 7,396 Munalaskme raba tee ristumiskohtade
ehitamise projekti (SELEKTOR PROJEKT OÜ, Tallinn 2021) alusel. _
Metsateatis vastab Metsaseaduse §41 lg 8¹ nõuetele. Otsust on võimalik
vaidlustada 30 päeva jooksul teatavaks tegemisest arvates, esitades vaide
Keskkonnaametile haldusmenetluse seaduses sätestatud korras või kaebuse
halduskohtusse halduskohtumenetluse seadustikus sätestatud korras.
Looduskaitseseaduse ( LKS §55 lg 6¹) alusel on keelatud looduslikult
esinevate lindude tahtlik häirimine, eriti pesitsemise ja poegade
üleskasvatamise ajal. Lindude pesitsemise tippaeg on aprilli keskpaigast
suve keskpaigani. Lindude asustustihedus on reeglina kõrgem segametsades
(laane-, salu- ja soovikumetsades) ning kasvab metsa vanuse tõustes.
Aitäh, et aitad hoida loodust ja elurikkust.

Mis on Transpordiameti seisukoht, kuidas saaks antud olukorda ehitaja
parandada, et tööd saaksid üle antud? Hetkel olemasolev kurviraadius ei
vasta 90km/h-le ning pigem antud lõigus peakski 70km/h olema. Kas antud
piirkonnas 70km/h kehtestamine sobiks Transpordiametile?

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA

Saatja: Merike Joonsaar < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 9. november 2023 15:07
Adressaat: Lembit Aruvee < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Teema: RE: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380
Riisipere - Vasalemma MS

Tere.

Paraku ei saa nõustuda, et olete nähtavuskolmnurkade mõõdud määranud
lähtuvalt kiiruspiirangust 70 km/h. Teel kehtib lubatud suurim piirkiirus
kuni 90 km/h.

Olukorraga kohapeal tutvunud TRAM liiklusspetsialisti hinnangul on
ristumiskohal nähtavus halb. Suur veoauto sooritamas manöövreid halva
nähtavusega asukohas on risk liiklusõnnetuste tekkeks. Peame vajalikuks
nähtavused tagada, et oleks ohutu antud ristumiskohta kasutada.

Teel kehtib lubatud suurim piirkiirus kuni 90 km/h. Teel ei ole mõõdetud
tegelikke sõidukiiruseid. Enne meetmete kasutusele võtmist
liikluskorraldusvahenditega tuleb vaadata, et saaks takistuste
likvideerimisega liikluskeskkonna ohutuks.

Liiklejaid on võimalik  täiendavate liikluskorraldusvahenditega hoiatada,
võimalik, et ka kiiruspiiranguid kasutada, kuid eelkõige sooviks näha
projektiga ette nähtud raadamise loa andmise keeldumise kirja, enne kui
arvestaks teel kehtiva liikluskorralduse muutmist ohutuse tagamiseks.

Pildimaterjal:

Vaade vasakule: nähtavus Ca 90 m. projektijärgselt nähtavus tagamata. Ei
ole looduskaitseala.

Vaade paremale: Nähtavus 120m. teisel pool teed on looduskaitseala.

Jääme ootama peatset tagasisidet, sh palun saatke meile raadamise loa
andmisest keeldumise kiri.

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Lembit Aruvee < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, November 3, 2023 10:06 AM
To:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]
Subject: Projekti muudatus kooskõlastamiseks - Riigitee nr 11380 Riisipere
- Vasalemma MS

Tere!

Edastan Teile kooskõlastamiseks projekti, mis oli 2021 aastal koostatud ja
kooskõlastatud ning tänaseks juba ehitaja poolt ka välja ehitatud. Paraku
ei võta Transpordiamet ehitaja poolt tehtud tööd vastu, sest ehitustööde
käigus tekkisid väiksemad projektimuudatused.

Nimelt ehitustööde käigus oli Audeküla mahasõidu nähtavuskolmnurgad
korrigeeritud, et vähendada raadamise mahte looduskaitsealal. Muudatused
vastavad kehtivatele normidele ning seletuskirjas ja joonisel
((P21006_PP_TL-4-04_v02_nähtavus(Audeküla)) on muudatused põhjendatud.

Palume kooskõlastada muudatustega projekti (v02) „Riigitee nr 11380
Riisipere-Vasalemma km 4,155 Audeküla tee ja km 7,396 Munalaskme raba tee
ristumiskohtade ehitamise projekt“, mis asub käesoleval lingil:
<https://www.dropbox.com/sh/dvnagfpl0w0ie3c/AAADnPjbsNG9ByRkMV6AF9Swa?dl=0
>
https://www.dropbox.com/sh/dvnagfpl0w0ie3c/AAADnPjbsNG9ByRkMV6AF9Swa?dl=0

Parimate soovidega

Lembit Aruvee

Teede projekteerimine / BIM insener

Mob: +372 58 377 222 | e-post:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]
Selektor Projekt OÜ |  <http://www.selektor.ee/> www.selektor.ee | Pärnu
mnt. 186, 11314 Tallinn ESTONIA